Silniki i motoreduktory DC

///Silniki i motoreduktory DC
Silniki i motoreduktory DC

Silniki DC i motoreduktory DC to jedna ze specjalności firmy Pivexin Technology. Nasza oferta bazuje w pierwszej kolejności na wyrobach reprezentowanych przez nas marek Transtecno oraz Intecno – włoskich producentów, którzy w zakresie technologii prądu stałego osiągnęli najwyższy poziom. Silniki DC w standardowym wykonaniu posiadają napięcie znamionowe 12V lub 24V DC, prędkość obrotową 3000 r/min oraz mocowanie kołnierzowe zgodne z normą IEC (od mocy 70W wzwyż), dzięki czemu można je połączyć z każdego typu przekładnią – czy to w popularnym układzie planetarnym, czy to z przekładnią ślimakową (kątową). Zyskujemy w ten sposób olbrzymie możliwości konfiguracji i kastomizacji napędu. Do wyboru posiadamy silniki serii EC (magnesy ferrytowe) oraz ND (magnesy neodymowe). Większość silników dostępnych jest z hamulcem lub enkoderem. Silniki szczotkowe w mocach od 100 W do 600 W dostępne są w wykonaniu doszczelnionym do poziomu IP66. Uzupełnieniem oferty są sterowniki silników DC serii PLN, które umożliwiają sterowaniem pracą silnika, regulację prędkości obrotowej, kierunku obrotów oraz nastawiania ramp przyśpieszeniach. Poza standardowymi wykonaniami oferujemy na zamówienie również wysokie napięcia 110 VDC i 220 VDC lub inne wykonania specjalne (w tym także i przekładni). Poza szeroką ofertą silników szczotkowych posiadamy również szeroką gamę silników bezszczotkowych oraz motoreduktorów z silnikami bezszczotkowymi.

Osoba kontaktowa: Dariusz Wróbel
E-mail: napedy[at]pivexin-tech.plSilniki i przekładnie
Tel.: +48 32 412 30 12

Sterownik PLN-20

Sterowniki silników szczotkowych prądu stałego PLN20, PLN40 przeznaczone są do sterowania silnikami DC o mocy od kilkudziesięciu wat do 800W, napięciu zasilania 12VDC lub 24VDC i prądzie maksymalnym do 120A. To co wyróżnia sterowniki serii PLN to prostota sterowania (przy pomocy potencjometru lub sygnału analogowego), duża moc obsługiwanych silników oraz możliwość obsługi hamulca i enkodera inkrementalnego. Sterowniki chłodzone są pasywnie. Ochrona IP20.

Silnik EC
Dedykowany sterownik Prąd znamieniowy Prąd max
EC008.120 PLN20 20A 60A
EC008.240 PLN20 20A 60A
EC016.120 PLN20 20A 60A
EC016.240 PLN20 20A 60A
EC020.120 PLN20 20A 60A
EC020.24E PLN20 20A 60A
EC030.240/24E PLN20 20A 60A
EC035.120 PLN20 20A 60A
EC035.240 PLN20 20A 60A
EC050.12E PLN20 20A 60A
EC050.24E PLN20 20A 60A
EC070.12E PLN20 20A 60A
EC070.24E PLN20 20A 60A
EC100.120 PLN20 20A 60A
EC100.240/24E PLN20 20A 60A
EC180.120 PLN20 20A 60A
PLN40 40A 120A
EC180.240/24E PLN20 20A 60A
EC250.120 PLN40 40A 120A
EC250.240 PLN20 20A 60A
EC350.120 PLN40 40A 120A
EC350.240 PLN20 20A 60A
PLN40 40A 120A
EC600.120
EC600.240 PLN40 40A 120A
Silnik ND
Dedykowany sterownik Prąd znamieniowy Prąd max
ND120.120 PLN20 20A 60A
ND120.240 PLN20 20A 60A
ND180.120 PLN20 20A 60A
PLN40 40A 120A
ND180.240 PLN20 20A 60A
Silnik DC
Silniki serii EC to dobry wybór wszędzie tam, gdzie źródłem zasilania ma być prąd stały o napięciu 24 lub 12VDC. Charakteryzują się wysoką jakością wykonania, mocowaniem kołnierzowym (zgodnym z normą IEC), odpornością na przeciążenia i dynamiką.
Najważniejsze cechy:

  • Pole magnetyczne wytworzone poprzez magnesy stałe,
  • Konstrukcja tubowa, bez wentylatora,
  • Dostępnych 5 wielkości: średnice 42, 52, 65, 80, 110 mm,
  • Kołnierze wyjściowe wg normy IEC od EC070 wzwyż – mniejsze silniki poza normą,
  • Niskie napięcie zasilania, 12 lub 24 VDC,
  • Dostępna moc znamionowa o wartościach od 30 do 800 W S2,
  • Stopień ochrony IP44,
  • Klasa izolacji F,
  • Form factor 1,
  • Wysoki moment rozruchowy,
  • Wysoki moment i moc wyjściowa w kompaktowej obudowie,
  • Od EC050 wzwyż prawie wszystkie moce dostępne także z hamulcem (24 lub 12 VDC),
  • Wersje „24E” przystosowane pod enkoder (wałek z tyłu, otwory montażowe),
  • Możliwość dostarczenia z enkoderem ME22,
  • Od EC100 dostępna szczotki (jako część zamienna),
  • Od EC100 dostępna wersja z uszczelnieniem IP65.
IP65

Silniki serii EC IP66 to dobry wybór wszędzie tam, gdzie źródłem zasilania ma być prąd stały o napięciu 24 lub 12VDC oraz ma być zapewniona wyższa klasa szczelności silnika. Charakteryzują się wysoką jakością wykonania, mocowaniem kołnierzowym (zgodnym z normą IEC), odpornością na przeciążenia i dynamiką.

Najważniejsze cechy:

  • Pole magnetyczne wytworzone poprzez magnesy stałe,
  • Konstrukcja tubowa, bez wentylatora,
  • Dostępne 3 wielkości: średnice 81mm, 104mm, 112mm,
  • Kołnierze wyjściowe wg normy IEC,
  • Niskie napięcie zasilania, 12 lub 24 VDC,
  • Dostępna moc znamionowa o wartościach od 140W do 800 W S2,
  • Stopień ochrony IP65,
  • Klasa izolacji F,
  • Form factor 1,
  • Wysoki moment rozruchowy,
  • Wysoki moment i moc wyjściowa w kompaktowej obudowie
Silniki DC ND
Seria ND to najlepsze silniki prądu stałego w naszej ofercie. Swoją nadzwyczajną dynamikę, moc, niską bezwładność oraz odporność na przeciążenia zawdzięczają zastosowaniu magnesów ziem rzadkich – to rozwiązanie kosztowne, lecz gwarantujące najwyższą jakość.
Najważniejsze cechy:

  • Pole magnetyczne wytworzone poprzez magnesy ziem rzadkich,
  • Konstrukcja tubowa, bez wentylatora,
  • Dostępne dwie moce (160W i 250W w S2),
  • Kołnierze wyjściowe wg normy IEC – 56 B14,
  • Niskie napięcie zasilania, 12 lub 24 VDC,
  • Stopień ochrony IP44,
  • Klasa izolacji F,
  • Form factor 1,
  • Bardzo wysoki moment rozruchowy,
  • Wysoka moc uzyskana w gabarycie o połowę mniejszym niż standard,
  • Dostępne także z hamulcem (24 i 12VDC),
  • Przystosowane pod enkoder (wałek z tyłu, otwory montażowe),
  • Możliwość dostarczenia z enkoderem ME22.
Motoreduktor ślimakowy prądu stałego serii ECM

Seria ECM stanowi ekonomiczne i dostępne od ręki z polskiego magazynu rozwiązanie. Doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie potrzebne jest przeniesienie ruchu obrotowego pod kątem 90 stopni, a wysoka sprawność odgrywa mniejsze znaczenie niż atrakcyjna cena.

Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=5 do i=100,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Seria ECP

Seria ECP to bardzo popularne, kompaktowe rozwiązanie, składające się z silnika prądu stałego serii EC oraz przekładni planetarnej. Takie rozwiązanie gwarantuje wysoką sprawność i wysokie przełożenia przy zachowaniu niewielkich gabarytów oraz jednej osi napędu.

Najważniejsze cechy:

  • moce od 30W (S2) do 800W (S2),
  • przełożenia od i=3,7 do i=307,54,
  • dowolna pozycja pracy,
  • zwarta konstrukcja,
  • smarowanie przekładni smarem syntetycznym.
Small planetary DC

Seria mikromotoreduktory planetarne DC marki Intecno, jako spółka-córka marki Transtecno, wyspecjalizowała się w mikro napędach prądu stałego oraz BLDC. W rodzinie mikro napędów DC znajdziemy jednostki złożone nawet z silników o mocy 8W (S2) i przekładni o średnicy 32mm.

Najważniejsze cechy:

  • Moce od 8W (S2) do 250W (S2),
  • Przełożenia od i=3,7 do i=720,98,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Zwarta konstrukcja,
  • Smarowanie przekładni smarem syntetycznym,
  • Dostępne hamulce oraz enkodery,
  • Wykonania przekładni:

P – uzębienie całkowicie metalowe, podwójne łożyska kulkowe na wyjściu,
PK-SB – uzębienie całkowicie plastikowe, łożyska ślizgowe,
PK-BB – uzębienie plastikowe na 1-szym stopniu, kolejnych metalowe, podwójne łożyska kulkowe na wyjściu,
PM-LN – wykonanie „Low Noise”.

Przekładnia ślimakowa + silnik EC ECMM EC180

Seria ECMM to rozwiązanie ekonomiczne, dostępne w błyskawicznym tempie, a przeznaczone dla aplikacji, gdzie niezbędna jest bardzo duża redukcja prędkości obrotowej. Poprzez zastosowanie zespołu dwóch przekładni ślimakowych możliwe jest osiągnięcie przełożenia nawet i=3600 (i tym samym poniżej 1 obrotu na minutę na wyjściu). Kolejna zaleta serii ECMM to samohamowność układu.

Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=75 do i=3600,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia ślimakowa + silnik EC - ECMP

Seria ECMP stanowi wariację popularnej i ekonomicznej serii ECM. Dzięki zastosowaniu dodatkowego stopnia walcowego zwiększamy maksymalne przełożenie do i=300.

Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=15 do i=300,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia walcowa + silnik EC Motoreduktor ECMG

Seria ECMG to zespół silnika klasy EC oraz przekładni walcowej CMG. W tej serii możliwości konfiguracji są ponadprzeciętnie wysokie.

Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=3,62 do i=449,14,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia na łapach lub z kołnierzem wyjściowym,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia walcowa + silnik EC -Motoreduktor ECMB
Seria ECMB to połączenie silnika klasy EC oraz wysokiej jakości przekładni walcowo-stożkowej. W sytuacji, gdy potrzebna jest przekładnia kątowa i/lub wał drążony, a chcemy uniknąć przekładni ślimakowej o niskiej sprawności, rozwiązanie ECMB będzie idealne. Ilość możliwych przełożeń jest także znacznie większy.
Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=6,18 do i=211,21,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Seria ECFT
Seria ECFT to zespół silnika klasy EC oraz przekładni walcowej płaskiej FT. Przekładnia tego typu gwarantuje wysoką sztywność, a także wysokie przełożenia.
Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 800W (S2),
  • Przełożenia od i=20,57 do i=929,40,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia ślimakowa - Seria ECWMP
Seria ECWMP to zespół silnika EC oraz dwustopniowej przekładni – złożonej z przekładni ślimakowej na pierwszym stopniu oraz planetarnej na drugim. To rozwiązanie odpowiednie dla aplikacji, gdzie potrzeba wysokiego przełożenia, a jednocześnie niewielkich gabarytów i przeniesienia ruchu obrotowego pod kątem 90 stopni.
Najważniejsze cechy:

  • Moce od 100W (S2) do 500W (S2),
  • Przełożenia od i=67,5 do i=2734,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Smarowanie przekładni ślimakowym olejem syntetycznym, planetarnej smarem.
Przekładnia ślimakowa - Seria NDCM
Seria NDCM to jednostka złożona z prostej przekładni ślimakowej oraz wysokiej jakości (magnesy ziem rzadkich) silnika ND. Doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie potrzebne jest przeniesienie ruchu obrotowego pod kątem 90 stopni, przełożenie nie jest wyższe niż i=100, a silnik musi posiadać dużą moc w małym korpusie.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=5 do i=100,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia ślimakowa - Seria NDCMP
Seria NDCMP to silnik klasy ND oraz zespół dwóch przekładni – ślimakowej wraz ze stopniem walcowym, dzięki czemu maksymalne przełożenie wzrasta z i=100 (seria NDCM) do i=300.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=15 do i=300,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Seria NDP
Seria NDP posiada identyczną charakterystykę główną jak seria ECP, jednak napędzana jest przez wysokiej jakości silnik ND. Uzyskujemy w ten sposób kosztowne, ale wysokojakościowe rozwiązanie.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=3,7 do i=307,54,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Zwarta konstrukcja,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia walcowa - Motoreduktor NDCMG
Seria NDCMG to zespół silnika klasy ND oraz niewielkiej przekładni walcowej CMG002.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=5,03 do i=55,1,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia na łapach lub z kołnierzem wyjściowym,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Przekładnia ślimakowa - Motoreduktor NDCMB
Seria NDCMB to połączenie silnika ND oraz przekładni walcowo-stożkowej CMB402 lub CMB502. Wysokiej jakości silnik oraz przekładnia powodują, że otrzymujemy najlepszą z możliwych jednostek napędowych.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=6,18 do i=72,5,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Seria NDFT
Seria NDFT łączy w sobie doskonały silnik ND oraz przekładnę walcową płaską FT. Przekładnia tego typu gwarantuje wysoką sztywność, a także wysokie przełożenia.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=20,57 do i=397.38,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Przekładnia całkowicie bezobsługowa i bardzo szczelna,
  • Smarowanie przekładni olejem syntetycznym.
Seria NDWMP
Seria NDWMP to zespół silnika ND oraz dwustopniowej przekładni – złożonej z przekładni ślimakowej na pierwszym stopniu oraz planetarnej na drugim. To rozwiązanie odpowiednie dla aplikacji, gdzie potrzeba wysokiego przełożenia, a jednocześnie niewielkich gabarytów i przeniesienia ruchu obrotowego pod kątem 90 stopni.
Najważniejsze cechy:

  • Moce 160W (S2) i 250W (S2),
  • Przełożenia od i=67,5 do i=2734,
  • Dowolna pozycja pracy,
  • Konstrukcja modułowa,
  • Korpus przekładni aluminiowy,
  • Smarowanie przekładni ślimakowym olejem syntetycznym, planetarnej smarem.