Listwy zębate/modułowe

///Listwy zębate/modułowe
Listwy zębate/modułowe

Listwy zębate/modułowe są jednym z klasycznych elementów mechanicznych przekazywania ruchu liniowego. Mają one szerokie zastosowanie szczególnie w przemyśle maszynowym, w napędach o dużych prędkościach przesuwu i dużych długościach roboczych. W standardowej ofercie znajdują się koła zębate/modułowe z prostoliniowym uzębieniem, o kącie przyporu 20 stopni, w module M1 – M6. Koła dostępne z piastą jak i bez, integralnie współpracują z listwami zębatymi. Koła nadają się do ulepszania cieplnego.

Oprócz standardowych listew zębatych oferujemy także listwy zębate modułowe firmy ATLANTA Antriebssysteme E. Seidenspinner GmbH & Co. KG. Precyzyjne listwy hartowane i szlifowane o uzębieniu prostym oraz skośnym (listwy helikalne), listwy zębate o o profilu okrągłym (listwy okrągłe), a także listwy ze stali nierdzewnej.

Osoba kontaktowa: Katarzyna Widera
E-mail: czescimaszyn[at]pivexin-tech.pl
Tel.: +48 32 412 30 11

Listwy zębate/modułowe
  • Moduł: od 1 do 6
  • Długość: L=500 mm, L=1000 mm, L=2000 mm, L=3000 mm
  • Materiał: standardowe listwy – stal C45 E UNI EN 10083-1
  • Obróbka: boczne krawędzie szlifowane
Seria - Ultra High Precision Rack marki ATLANTA
  • Listwy w klasie dokładności 3 i 5
  • Moduły klasa 3 – od 5 do 12
  • GTf/1000≤0,012mm
  • Moduły klasa 5 – od 2 do 5
  • GTf/1000≤0,030mm
  • Zęby proste i skośne

Klasa dokładności: 3

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne indukcyjnie i szlifowane
Szlifowane wszystkie strony po hartowaniu
Całkowity błąd skuteczny podziałki (20°)
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,012 mm
Tolerancja grubości zęba – 13 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 5 do 12
Długość maksymalna: 1000 mm
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 405,0 kN

Zastosowanie:

Precyzyjne obrabiarki z elektronicznym naprężeniem wstępnym
Możliwe wykonanie szyn z różnymi pokryciami (chromowane, fosforyzowane).


Klasa dokładności: 5 – Strong Line

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne powierzchniowo i szlifowane
Szlifowane wszystkie strony po hartowaniu
Całkowity błąd skuteczny podziałki (20°)
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,030 mm
Tolerancja grubości zęba – 15 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 2 do 5
Długość maksymalna: 1000 mm
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 92,0 kN

Seria - High Precision Rack marki ATLANTA
  • Listwy w klasie dokładności 6 i 7
  • Moduły klasa 6 – od 1,5 do 12
  • GTf/1000≤0,036mm
  • Moduły klasa 7: od 2 do 10
  • GTf/1000≤0,052mm
  • Zęby proste i skośne
  • Listwy zębate zintegrowane z prowadnicami liniowymi

Klasa dokładności: 6

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne indukcyjnie i szlifowane
Szlifowane wszystkie strony po hartowaniu
Całkowity błąd skuteczny podziałki (20°)
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,012 mm
Tolerancja grubości zęba – 13 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 5 do 12
Długość maksymalna: 1000 mm
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 405,0 kN

Zastosowanie:

Precyzyjne obrabiarki z elektronicznym naprężeniem wstępnym

Możliwe wykonanie szyn z różnymi pokryciami (chromowane, fosforyzowane).


Klasa dokładności: 7

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne powierzchniowo i szlifowane
Szlifowane wszystkie strony po hartowaniu
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,052 mm
Tolerancja grubości zęba – 51 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 2 do 10
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 287,0 kN

Zastosowanie:

Maszyny do obróbki: drewna

Podnośniki osiowe wymagające płynnego ruchu


Klasa dokładności: 6 – zintegrowane

Wersja 90° oraz 180°
Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne indukcyjnie i szlifowane
Szlifowane wszystkie strony po hartowaniu
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,036 mm
Tolerancja grubości zęba – 37 µm
Moduły od 2 do 4 dla uzębienia skośnego
Podziałka 5, 10, 13,33 dla uzębienia prostego
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 36,0 kN

Korzyści listew zintegrowanych:

Niepotrzebna regulacja pomiędzy listwą a szyną
Oszczędność i wydajność zoptymalizowanej konstrukcji
Różne rodzaje zintegrowanych listew zapewniają doskonałą wydajność w porównaniu do ceny
Pozwalają na montaż zintegrowanych listew oraz szyn na zewnątrz maszyny
Ciągłe połączenie zintegrowanych listew oraz szyn
Dodatkowa zaleta: gwintowane otwory montażowe w listwie pod kątem 90°

Listwy zębate/modułowe
  • Listwy w klasie dokładności 9 i 10
  • Moduły klasa 9: od 1,5 do 10
  • GTf/1000≤0,150mm
  • Moduły klasa 10: od 1 do 12
  • GTf/1000≤0,200mm
  • Zęby proste i skośne
  • Listwy zębate zintegrowane z prowadnicami liniowymi

Klasa dokładności: 9

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby frezowane
Stal o podwyższonej jakości
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,150 mm
Tolerancja grubości zęba – 110 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 1,5 do 10
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 53,5 kN

Zastosowanie:

Podajniki do regulacji

Osie liniowe z niewielkim obciążeniem


Klasa dokładności: 10

Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby hartowne indukcyjnie
Powierzchnie boczne obrabiane
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,200 mm
Tolerancja grubości zęba – 110 µm
19°31’42” skośne oraz proste uzębienie
Moduły od 1 do 12
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 252,5 kN


Klasa dokładności: 9 – zintegrowane

Wersja 90° oraz 180°
Materiał wg. standardów firmy ATLANTA
Zęby frezowane
Stal o podwyższonej jakości
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,150 mm
Tolerancja grubości zęba – 110 µm
Moduły od 2 do 4 dla uzębienia skośnego
Podziałka 5, 10, 13,33 dla uzębienia prostego
Siła naciskowa na ząb koła zębatego 6,5 kN

Korzyści listew zintegrowanych:

Niepotrzebna regulacja pomiędzy listwą a szyną
Oszczędność i wydajność zoptymalizowanej konstrukcji
Różne rodzaje zintegrowanych listew zapewniają doskonałą wydajność w porównaniu do ceny
Pozwalają na montaż zintegrowanych listew oraz szyn na zewnątrz maszyny
Ciągłe połączenie zintegrowanych listew oraz szyn
Dodatkowa zaleta: gwintowane otwory montażowe w listwie pod kątem 90°

Listwy o profilu okrągłym marki ATLANTA
  • Listwy w klasie dokładności 7 i 9
  • Moduły klasa 7: od 1 do 4
  • GTf/1000≤0,16mm
  • Moduły klasa 9: od 1 do 5
  • GTf/1000≤0,23mm
  • Zęby proste
  • Tuleje prowadzące

Klasa dokładności: 7

Materiał: stal C45 ulepszana cieplnie
Frezowane zęby
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,160 mm
Pręt szlifowany Ø h6
Proste uzębienie
Moduł od 1 do 4


Klasa dokładności: 9

Materiał: stal C45 (1.0504)
Frezowane zęby
Całkowity błąd podziałki GTf 1000 ≤ 0,230 mm
Pręt szlifowany Ø h11
Proste uzębienie
Moduł od 1 do 5


Tuleje prowadzące E-16

Wypełniony smarem stałym MoS2 dlatego są praktycznie bezobsługowe
Materiał: brąz spiekany (porowaty)
Maksymalne ciśnienie powierzchniowe do 45 N/mm2
Współczynnik tarcia: 0,04 do 0,12
aksymalna prędkość ślizgowa: 6,0 m/s
Zakres temperatur: -20°C do +100°C

Automatyczne systemy smarowania ATLANTA
  • Automatyczne zestawy smarujące
  • Przewody do smaru
  • Koła filcowe i pędzle smarujące
  • Elementy montażowe
  • Złączki i rozdzielacze

Funkcja systemu ATLANTA smarowego opiera się na zasadzie smarownicy tłokowej. Po rozpoczęciu operacji, azot jest generowany elektronicznie poprzez budowę wysoce funkcjonalnej konstrukcji, porusza tłok, za przyczyną którego wypełnienie smarem 125 cm3 wzgl. 475 cm3 wydostaje się płynnie (nie pulsacyjnie) pod stałym ciśnieniem ustawionym na wybranej dawce. W zależności od indywidualnych potrzeb, opróżnianie czas 1-2-3-6-12 lub 8 miesięcy można ustawić za pomocą mikro-przełącznika. Istnieje możliwość regulacji ilości smaru nawet po rozpoczęciu pracy przez odpowiednią zmianę pozycji mikro-przełącznika.

Przezroczysta obudowa, która może być montowana w dowolnej pozycji, pozwala na wizualną kontrolę w dowolnym momencie poziomu dostępnego smaru. Kiedy całkowicie się opróżni, może być uzupełniana i ponownie wykorzystana. Tylko komora azotu i baterie należy wymienić. Kabel umożliwia synchronizację z czasem pracy maszyny.

Kabel łączący umożliwia dodatkowe zasilanie ze źródła zewnętrznego (3VDC). Przez zasilanie czujnika magnetycznego, położenie końcowe (pusty zbiornik) wskazane jest na czujniku lub przekazane do jednostki sterującej.

Koło filcowe nadaje się do smarowania nawet w trudno dostępnych miejscach. Może być zamontowany w dowolnej pozycji. Kierunek spirali jest dopasowany do zazębienia z naszymi wałami wyjściowymi i kołami zębatymi. Smar jest dostarczany przez centralny otwór wału montażowego. Smar dostarczany jest za pomocą węża.

Do podawania smaru/oleju z pojemnika do punktu smarowania, węże z max. długością 1,5 m mogą być wykorzystywane do smarów i węży, o max. długość 5 m dla oleju. Smary od NLGI 00 NLGI 0 może być odmierzona. Ponieważ olej oferuje tylko niewielki opór, zalecamy użycie zaworu zwrotnego z 0,2 bar. Jest on dostępna na życzenie (art. nr. 65 91 025).

Przegląd systemów smarowania ATLANTA:

Smarownica, gotowa do montażu z akcesoriami
2 rozmiarach: 125cm³ oraz 475cm³
Wersja konstrukcyjna z i bez specjalnego smaru
Smary: Klüber Microlube GB0 i Structovis AHD
Praca: bateria lub zasilanie zewnętrzne
Indywidualnie dawkowanie pożądane, regulowany przez mikro-przełącznikiem
Opcjonalnie z elektr. detekcja pozycji końcowej
Obszerne akcesoria do uzupełniania
Filcowe koło zębate i wał montażowy o modułach od 1 do 12
Skośne i proste zęby